همین حالا رزرو کنید

رزرو هتل
آشنایی با بهترین بوتیک هتل‌های ایران
سوییچ به حالت مطالعه

آشنایی با بهترین بوتیک هتل‌های ایران

  • 1402/03/27

حدود هفده سال از تاسیس اولین بوتیک هتل ایران می‌گذرد. با این حال هنوز تفاوت بوتیک هتل و هتل برای خیلی از گردشگران روشن نیست. بوتیک هتل، هتلی کوچک و شیک است که معمولا در منطقه‌ای خاص از شهر قرار دارد و سبک معماری و دکوراسیون منحصربه‌فردی هم دارد. در واقع بوتیک هتل و هتل از نظر امکانات تفاوت زیادی با هم ندارند و طراحی، دکوراسیون، کارکنان و محل تاسیس هتل است که بوتیک هتل را از هتل متمایز می‌کند. با این مقدمه در ادامه درمورد بوتیک هتل‌ بیشتر بخوانید و با چند نمونه از بهترین بوتیک هتل‌ها در ایران آشنا شوید.

آشنایی با بهترین بوتیک هتل‌های ایران

  • ویژگی‌های بوتیک هتل

اندازه‌ی نه چندان بزرگ
بوتیک هتل‌ها معمولا کمتر از ۱۰۰ اتاق دارند و روی پذیرایی باکیفیت از مهمانان اندک تمرکز می‌کنند. البته بوتیک هتل‌ها نباید خیلی هم کوچک باشند و مثلا استراحتگاهی ۱۰ اتاقه را نمی‌توان بوتیک هتل نامید.
تم مخصوص
بوتیک هتل‌ها تم خاص و منحصربه‌فردی دارند که بسته به مکان تاسیس هتل و سلیقه‌ی سازنده می‌تواند موارد مختلفی باشد. تم‌های تاریخی یا تمرکز روی کتاب، رنگ یا شخصیت معروف، همگی جزو گزینه‌های محبوب هستند. این تم نه فقط در دکوراسیون و شکل ظاهری هتل، بلکه در لباس کارکنان و امکانات هم مشهود است.
سبک طراحی
ظاهر نسبتا متفاوت یکی دیگر از ویژگی‌های بوتیک هتل‌ها است. طراحی براساس آخرین ترندهای روز، طیف رنگی بی‌نقص و مبلمان مینی‌مال و خاص که پر زرق‌وبرق نیستند یکی از دیگر مشخصات بوتیک هتل‌هاست. همچنین طراحی اتاق‌های بوتیک هتل‌ها خاص و متنوع است و آثار هنری، رنگ‌های متنوع، نورپردازی جذاب و اثاثیه عتیقه جزو مواردی است که شاید در بوتیک هتلی که انتخاب کرده‌اید ببینید. هتل‌ها غالبا به دنبال استفاده از محصولات ساده و شناخته شده هستند اما بوتیک هتل‌ها تنوع را طراحی دکوراسیون‌شان اضافه می‌کنند.
پذیرایی با محصولات محلی
با توجه به کوچک‌تر بودن ابعاد هتل بوتیک‌ها، بسیاری از این اقامتگاه‌ها در بافت شهری قرار دارند و البته به دلیل طراحی خاص‌شان دنج و دور از هیاهوی شهری هستند. فارغ از اینکه بوتیک هتل‌ها در بافت شهری یا خارج از آن قرار داشته باشند، باید یادآور محلی باشند که در آن احداث شده‌اند و میراث فرهنگی آن منطقه را حفظ کنند.
بنابراین پذیرایی شدن با غذاها و خوراک‌های محلی در بوتیک هتل‌ها، دور از انتظار نیست و در منو می‌توانید با غذاهای محلی آشنا شوید.

آشنایی با بهترین بوتیک هتل‌های ایران

  • بوتیک هتل‌ها اولین بار کی به فهرست اقامتگاه‌ها اضافه شدند؟

یان شریگر و استیو روبل دو فرد خلاقی بودند که در سال ۱۹۸۴ اولین بار این مفهوم را به دنیا معرفی کردند. شریگر و روبل با توجه به تجربه‌های قبل‌شان در ترکیب معماری خاص و فضای تفریحی، به این فکر افتادند هتلی بسازند که سلیقه و سبک زندگی خاصی را منعکس کند و جایگزین هتل‌های عمومی شود. همین ایده به ساخت هتل مورگانز در سال ۱۹۸۴ منجر شد. این بوتیک هتل، صنعت هتل‌داری را تغییر داد و پس از شهرت زیاد، سبک زندگی بوتیک هتل را به جهان معرفی کرد.

  • بوتیک هتل‌های ایران

از سال ۱۳۸۵ تا امروز، بوتیک هتل‌های متعددی در ایران ساخته شده‌اند و اقامتگاه‌های جذاب و زیبایی برای مسافران مهیا کرده‌اند. با تعدادی از بوتیک هتل‌های ایران آشنا شویم:


بوتیک هتل سرای عامری‌ها در کاشان، جلوه‌ی مهمانی تاریخی
سرای عامری‌ها در کاشان یکی از زیباترین بوتیک هتل‌های ایران است. سال ۱۳۷۸، خانه‌ی عامری‌ها در راستای احیای بخشی از فرهنگ بومی کاشان، به دست مرمت‌کارانی مجرب و توانمند سپرده شد. این پروژه که با دقت و وسواس پیش می‌رفت و قصد داشت طرح اصلی بنا را احیا کند، سال ۱۳۹۳ به پایان رسید.
سرای عامری‌ها یادگار دوران زندیه است و جزو مجلل‌ترین خانه‌های تاریخی کاشان است و انواع عناصر معماری سنتی ایرانی مثل شاه‌نشین، سرداب، حوض‌خانه، بادگیر، آینه‌کاری و گچ‌کاری‌های ظریف را می‌توان در آن دید.
بوتیک هتل خانه‌ی عامری‌ها با ۳۸ اتاق، دو فضای رستوران، کافی‌شاپ و گالری یکی از انتخاب‌های محبوب مسافران کاشان است. غرفه‌های تجاری این هتل هم فرصت خوبی برای آشنایی با محصولات محلی از عرقیجات تا شَعربافی و فرش و سفال را فراهم می‌کند.

آشنایی با بهترین بوتیک هتل‌های ایران
 

بوتیک هتل لاله کندوان، اقامت در دل کوه
هتل لاله کندوان تبریز در دل کوه قرار دارد و سومین هتل صخره‌ای دنیا محسوب می‌شود. بوتیک هتل لاله ۱۶ اتاق دارد و خاص بودن محل قرارگیری هتل، معماری قدیمی و سنگی و طبیعت زیبای روستای کندوان ترکیبی کم‌نظیر ساخته. همچنین امکانات متنوع بوتیک هتل لاله باعث شده چیزی از سایر هتل‌ها کم نداشته باشد.

آشنایی با بهترین بوتیک هتل‌های ایران


بوتیک هتل شمشک، اقامت در قله‌ی کوه
بسیاری پس از شنیدن شمشک، یاد پیست اسکی معروفش می‌افتند و حالا فرصتی است شمشک را به جز پیست اسکی، با بوتیک هتلش هم بشناسید که هر دو به دوران محمدرضا پهلوی برمی‌گردند. در دوره‌ی پهلوی دوم بنا شد پیست اسکی و هتلی برای اقامت مهمانان ساخته شود. شرکت تونبرگ آلمان در سال ۱۹۶۵ میلادی این هتل را ساخت. هتل از همان زمان تا دهه‌ی هشتاد فعال بود اما دهه‌ی هشتاد مدتی تعطیل شد و مجدد سال ۱۳۹۴ بازگشایی  شد.
دیواره‌ها، درها، پنجره‌ها، چراغ‌های سقفی و بسیاری از لوازم هتل با دقت فراوان مرمت شده و شکل اولیه‌اش را حفظ کرده. چشم‌انداز زیبا، نزدیکی با پیست اسکی و امکانات خوب سه عامل موفقیت و محبوبیت بوتیک هتل شمشک هستند.

آشنایی با بهترین بوتیک هتل‌های ایران


بوتیک هتل داد، سفر به تاریخ در قلب یزد
بوتیک هتل داد نمونه‌ی خوبی از بوتیک هتل‌هایی است که در قلب شهر بنا شده‌اند اما دنج‌اند و از هیاهوی شهری به دور. بوتیک هتل یزد که ابتدا به عنوان بنگاه باربری و با کاربری مهمان‌پذیر و حمل‌ونقل کالا تاسیس شد تا سال ۱۳۷۲ با همین کاربری مورد استفاده بود. سال ۱۳۸۰ عملیات مرمت و بازسازی بوتیک هتل داد شروع شد و در نهایت سال ۱۳۸۶ به بهره‌برداری رسید. قوس‌ها، طاق‌نماها و نورگیرهای زیبای هتل داد از جلوه‌های معماری این هتل هستند و نزدیکی آن به میراث فرهنگی و بافت قدیمی شهر یزد هم فرصت مناسبی برای گردشگران فراهم کرده تا بدون طی مسافتی زیاد، با فراغ بال در این محله بگردند.
بوتیک هتل‌ها فرصتی کم‌نظیر برای اقامت راحت و لذت بردن از معماری و طراحی خاص هستند و نمونه‌های زیبا و دلنشین آن در شهرهای مختلف از جمله یزد، شیراز، کاشان و تهران، اقامتگاه مورد پسند مسافران است.

آشنایی با بهترین بوتیک هتل‌های ایران

نظر شما

فرم نظرات
کد امنیتی

© Royagar.com