همین حالا رزرو کنید

رزرو هتل
6 نکته درباره‌ی سفر به کاشان
سوییچ به حالت مطالعه

6 نکته درباره‌ی سفر به کاشان

  • 1402/02/04

قرن‌ها قبل سعدی سروده است: «هر کس به تماشایی رفتند به صحرایی». بعد از گذشت صدها سال بهار برای ما واقعا مصداق همین شعر است. هوای خوب و تعطیلات گاه و بی‌گاه باعث می‌شود که خیلی از مردم چمدان‌هایشان را ببندند و عازم سفر شوند. در این میان کاشان گزینه‌ی اصلی خیلی از خانواده‌های ایرانی برای مسافرت است. گواه این حرف گفت‌وگوی شهردار کاشان در ششم فروردین ماه امسال بود که از اسکان موقت 17 هزار مسافر نوروزی در این شهر خبر داد. اگرچه که نوروز گذشته اما تعطیلات زیادی در تقویم بهار به چشم می‌خورد و احتمالا کاشان مجددا به روزهای پر از گردشگر و مسافر بازخواهد گشت. بنابراین اگر قصد سفر به کاشان را دارید، این راهنمای جمع‌وجور را بخوانید تا در ازدحام جمعیت و ماجراهای غیرقابل پیش‌بینی همراه آن، سفر خاطره‌انگیزتری داشته باشید. 


 

برنامه‌ریزی درست
به کار بستن ضرب‌المثل «هر چه پیش آید خوش آید» را به زمان دیگری موکول کنید و تا جایی که می‌توانید برای جزئیات این سفر برنامه‌ریزی کنید. مسافت دور است، مسافر زیاد است و برای هر چیزی با ترافیک انسانی مواجه خواهید بود. به همین دلیل برای محل اسکان، رفتن به جاهای دیدنی و خورد و خوراک از قبل فکر کنید. مطلب قبلی ما در همین وبسایت معرفی شش نقطه‌ی دیدنی شهر کاشان بود که در برنامه‌ریزی‌تان می‌توانید از آن استفاده کنید. 
شاید به نظر بیاید این همه توجه به همه‌ی نکات زیاده‌روی است و هیجان سفر را از بین می‌برد ولی تجربه نشان داده که اتفاقات زیادی در مسافرت شما را غافلگیر خواهد کرد و هر چقدر بیشتر از قبل فکر کنید سفر راحت‌تری خواهید داشت. 


همدلی با مردم
درست است که بهار از راه رسیده، و ظاهرا «حال همه‌ی ما خوب است»، اما به قول سید علی صالحی «تو باور نکن». همه‌ی ما متعلق به هر کجای ایران که باشیم روزهای سختی را از سر گذراندیم و با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم. به خاطر همین هیچ بعید نیست که خیلی‌ها از نظر روحی خسته باشند و توان تحمل شرایط سخت را نداشته باشند. در این شرایط رفتارهای معمولی خیلی زودتر به بحث و بحث‌ها خیلی سریع به دعوا ختم می‌شود. برای این‌که جلوی چنین اتفاقی را بگیرید و سفرتان تلخ نشود، کمی بیشتر از قبل با مردم همدلی کنید و با بزرگواری چشم‌تان را بر روی خیلی از مسائل ببندید. 


خرید از شهر مقصد
بله! چند خط بالاتر خودمان گفتیم که قبل از سفر باید فکر همه چیز را کرد و دست پر به مسافرت رفت اما جوانب دیگری هم هست که خوب است به آن فکر کنید. در این وانفسای اقتصادی خیلی از کسب‌وکارهای کوچک و محلی منتظر رسیدن بهار و آمدن مسافرها هستند. به همین دلیل تا جایی که به سفرتان لطمه‌ای وارد نمی‌شود خریدهای ساده و روزمره را از کاشان و شهرها و روستاهای اطراف آن انجام بدهید و با توجه به بودجه‌تان سوغاتی‌هایی مثل گلاب، عرقیات، شیرینی و باقلوای کاشان را تهیه کنید. اگر حوصله داشته باشید، با کمی پرس‌وجو می‌توانید بهترین کیفیت هر کدام از این سوغات‌ها را پیدا کنید. مثلا اگر به دنبال عرقیات باکیفیت هستید، پیشنهاد ما سر زدن به سرای عامری‌ها و تهیه‌ی محصولات نیچه است. به اشتراک گذاشتن تجربه‌ی مسافرت‌تان با دیگران به صورت حضوری و در شبکه‌های اجتماعی هم کار خوبی است و باعث می‌شود سفر به آن منطقه رونق بگیرد. 


فراموش نکردن بهداشت
کرونا هر چند کمرنگ شده اما همچنان وجود دارد. آنفولانزا و سرماخوردگی هم که تا دل‌تان بخواهد فراوان است. روبه‌رو شدن با سیل مسافران در مکان‌های مختلف هم که ناگزیر است. بنابراین خطر در کمین است و برای این‌که روزهای بعد از سفر را با بیماری سپری نکنید نکات بهداشتی را جدی بگیرید. استفاده از ماسک و شست‌شوی درست دست‌ها هنوز هم می‌تواند به عنوان سلاحی در برابر بیماری‌ها عمل کند. البته به غیر از خانواده‌ی سرماخوردگی امراض دیگری هم در انتظار مسافران است. استفاده از غذای باکیفیت، پوشیدن لباس مناسب و همراه داشتن دستمال کاغذی، مایع دستشویی و مقداری آب هم مسافران در برابر خیلی از حوادث بیمه می‌کند.


آسیب نرساندن به طبیعت
فرهنگ‌سازی درباره‌ی این موضوع سال‌هاست که انجام می‌شود و خیلی از مردم به صورت خودجوش مراقب سرمایه‌های ملی و میراث معنوی کشور هستند. با این وجود دوباره گفتن این نکات ظاهرا بدیهی ضرری ندارد. واقعیت این است که صاحب اصلی این مملکت خود ما هستیم. حتی اگر هزار کیلومتر دورتر از باغ فین یا خانه‌ی تاریخی بروجردی‌ها زندگی کنیم. بنابراین حواس‌تان به تمیز ماندن محیط باشد. با خوراکی به دیدار آثار تاریخی نروید و آشغال‌ها را در طبیعت رها نکنید. از بچه‌های کوچک‌تان هم مراقبت کنید تا ناخواسته آسیبی به محیط وارد نکنند. در نهایت رعایت این نکات باعث می‌شود که این سفر برای مهمان و میزبان تجربه‌ی خوبی باشد و خاطره‌ی خوبی از این روزها برای همه‌مان باقی بماند.


رعایت ایمنی 
اگر قرار است با ماشین شخصی به کاشان بروید، قبل از شروع مسیر کمی خودتان را برای ترافیک آماده کنید. اگر از مبدا حرکت تهران است سعی کنید یا برنامه‌ی حرکت‌تان را جوری بچینید که به ترافیک کمتری بخورید و مثلا شب در راه باشید یا این‌که برای ساعت‌های گیر افتادن در ترافیک ایده داشته باشید. توقف‌های کوتاه و لذت بردن از مسیر، بازی‌های فکری و دسته‌جمعی برای سرگرم کردن کودکان، انتخاب موسیقی و پادکست مناسب و داشتن گوشی و تبلت پر از شارژ برای چرخیدن در شبکه‌ها باعث می‌شود تا این زمان را راحت‌تر سپری کنید. البته که اگر راننده هستید خیلی حق انتخاب خاصی ندارید و باید از منظره‌ی پیش رو و انبوه ماشین‌ها لذت ببرید.

 

نظر شما

فرم نظرات
کد امنیتی

© Royagar.com